.

Unnskyld, for at jeg til tider er spydig og negativ. Jeg har bare kommet til et punkt hvor vekten og fokuset p kroppen min har kommet helt i hodet p meg. Det er alt jeg tenker p til enhver tid og det stresser meg helt sinnsykt. Jeg trener og trener, men plutselig gir jeg opp og da spiser jeg litt for mye. Jeg blir kvalm og uvel og jeg fr lyst til putte fingeren i halsen og kaste opp alt jeg har dyttet i meg. Nr jeg trener er jeg fornyd, men likevel fles det ut som at jeg blir tjukkere og tjukkere for hver dag som gr. Jeg leser om trening og kosthold hver eneste dag, prver legge opp til et program som jeg tror fungerer for kroppen min, men nr ingenting fungerer gir jeg opp gang p gang. Det g p folkehyskole med mat servert til faste tider og ikke ha muligheten til spise nyaktig det man nsker delegger ogs mye for meg. Jeg vil heller ikke virke fanatisk ovenfor alle andre og jeg vil veldig gjerne vre med p bakekos og fredagskvelder med sjokolade og potetgull. Jeg synes det er utrolig vanskelig med tanke p at jeg prater s mye om det og dermed legger et stort press p meg selv. Jeg merker at jeg har forandret meg en del i lpet av ret, i negativ retning og jeg vet at dette kommer av vekten og endring i kroppsfasong. Jeg har vrt en danser p et greit hyt niv og br derfor ha en kropp som tilsier dette. Det at jeg falt for s mange fristelser i starten av ret og at jeg droppet trening har satt sine spor p kroppen, og n etterhvert ogs i hodet og tankegang. Jeg vet med meg selv at jeg kan si en ting og etterp gjre noe annet. Feks. si at jeg er blitt feit og fler meg jvlig, men s gr jeg likevel og spiser kaker. Men det er s mye som foregr oppe i hodet mitt, som jeg ikke helt klarer holde styr p. Jeg m ut med ting til tider ogs, men for ikke virke som en overfladisk person, eller hva jeg skal kalle det, pakker jeg det ofte litt inn og sier ikke alt helt som det er. Det er en situasjon som er ganske vanskelig st i alene. Jeg trengeren treningsmotivator n, jeg er lei av trene alene og av se utviklingen g feil vei, alene.

Og jeg vet at det er mange som sier: ikke tenk s mye p det, stress ned osv. Men jeg skal love dere at det er lettere sagt enn gjort. Jeg klarer ikke tenke p annet.

7 kommentarer

Lene Christina

13.04.2012 kl.19:46

Jeg skjnner deg s sykt godt , Lena ! Har det veldig likt selv, og mister rett og slett nesten motivasjonen til trene alt for ofte.. For ser ikke helt poenget nr jeg ikke ser noe fremgang .. Vekten vet jeg jo at ikke gr ned , siden jeg trener styrke og fr lett muskler, s den gr nesten mer opp.. Men nr det ikke blir forandringer p kroppen heller , s blir jeg nesten gal.. Men har funnet ut n at jeg skal fokusere p f god kondisjon og muskler til fotballen, og det gir meg mer motivasjon synes jeg ! :)

S sette seg ml om " klare mer" tror jeg er det som fungerer for meg ihvertfall:)

Men, jeg synes du er fin som du er , Lena, og jeg skulle gjerne byttet kroppen min med din !

Mathilde

13.04.2012 kl.20:30

Jeg skjnner hva du mener jeg ogs. Er mange ganger jeg har mista motivasjonen fordi jeg ikke ser noen fremgang, men i det sisite har jeg tvunget meg selv til tenke annerledes. En smart ting er jo ikke veie seg, siden vekten har ikke noe si i og med at muskler veier mere enn fett, og nr man trener fr man jo mere muskler. Vet det er vanskelig, men tor du m prve tenke p andre ting, s kanksje det blir bedre. Siden nr man er s fokusert p det s ser man plutserlig bare verre og verre ut i speilet. Du har jo alltid sett kjempe bra ut :) Prv tren variert trening, bde styrke og kondisjon.. men det vet du vel alt:P Synes du er flink og bare skal fortsette med trene, for uansett om du merker noen forandring eller ikke, s fler du deg ikke bedre av ikke trene - kanskje det kan vre no motivasjon?

Lykke til i hvertfall :D Vet du greier det:D

3 beundrere

13.04.2012 kl.21:13

Ogs du som har den deiligste jvla ass'n og stramaste pattane p Agder FHS. Vr fornyd du.

Camilla

14.04.2012 kl.20:26

Jeg skal innrmme at jeg fikk p flelsen at det hadde gtt i hodet p deg.. Men som de sier over her, ikke tenk vekt for den ker med musklene. Spr om rd der du trener, evt ta en bodyscan for sjekke hvor det evt er mer fett enn andre steder ogs kan du fokusere p disse partiene. Ikke at jeg helt veit om jeg er for bodyscan for den lyver jo til tider den ogs. Ogs m du ikke glemme at kroppen kanskje er p vei til bli en damekropp og da endres den jo, og det er ikke alltid den endres til den man vil den skal endres til.

Ikke tenk p mye p hvordan du nsker vre. Tren og vr fornyd med f til 2-3 kanskje 4 kter i uka og flelsen du fr etter du har trent. Og har du lyst p noe godt s unn deg noe godt innimellom. Ikke flere ganger i uka, men kanskje et par.

Og vit at jeg er her om du trenger noen snakke med :) <3

malinkleiven.

24.04.2012 kl.17:08

Kjre ste deg, ikke g med dette inni deg. Snakk med noen som kan dette fr problemet vokser seg mer alvorlig. Gjr det du kan for f en kropp du fler deg komfortabel med, men ikke mist deg selv i prosessen. Uansett, masse lykke til. <3

Cathrine Fltten

07.05.2012 kl.21:57

Jeg kjenner meg igjen i alt du skriver.. Har opplevd flt det samme og jeg har sliti mye ang det samme.!! tro meg, det blir bedre med tiden. Det er ikke noe feil i trene mye, s lenge du ikke begynner sulte deg- trener for mye og ikke spiser.

Du er veldig fin syntes jeg i allefall, men det er jo ikke alltid slike kommentarer hjelper nr man ikke ser det selv heller. Lykke til :)

Kamilla K

09.05.2012 kl.17:22

Dette var leit lese. Hper virkelig du kommer til et bedre punkt om ikke s lenge. Hvis ikke hper jeg du prater ordentlig med noen om det, slik at du fr sortert tankene litt. Synd at noe som kan vre s positivt og givende blir det som er med p delegge for noen. Vet ikke helt hva mer jeg kan si, men sender deg gode tanker, og hper det gr bedre for deg. Veldig lett si at du ikke skal legge for mye press p deg selv osv, men jeg innser at det er ting som ikke kommer til feste seg hos deg med mindre du selv gr inn for det. <3

Skriv en ny kommentar






hits